Skip to main content

چرا افراد خوش بین موفق ترند؟!

توسط 23 مهر 139926 مهر 1399خواندنی

نمی­دانم شما جزو افراد خوش بین هستید یا نه، اما اگر در اطرافتان با افراد خوش بین سر و کار داشته باشید و نگاهی به خصوصیات و ویژگی­های اساسی این افراد بیندازید، درمی­یابید که رمز موفقیت و بشاش بودن این افراد در نوع نگاه آنها به زندگی و مسائل پیرامونشان و همچنین کنترل آنها بر افکار و احساسشان است، زیرا این افراد به خوبی به این امر واقفند که سرنوشت زندگیشان فقط به دست خودشان رقم می­خورد و خود حاکم بر سرنوشتشان هستند و نه محکوم به آن. اگر شما هم مایلید که بر سرنوشت و امور زندگی خود مسلط باشید، پس باید بدانید که ابتدا باید از خودتان شروع کنید؛ بدین منظور بایستی بیش از پیش بر خود و به خصوص بر احساستان کنترل داشته باشید. زمانی که اراده می­کنید خود حاکم بر زندگی­تان باشید، دیگر مثل توپ در زمین بازی زندگی به این سو و آن سو پرتاب نخواهید شد و در این زمان است که دیگر احساس مستأصل بودن و فنا شدن در وادی زندگی را نخواهید داشت.

فرد خوش بین، آنطور که دوست دارد و احساس می­کند رفتار می­کند (البته در چهرچوب رفتاری عاقلانه و انسانس) صرف­نظر از اینکه دیگران چه می­گویند، چه می­کنند و یا اوضاع و احوال چگونه است. چرا که اینگونه افراد به خوبی می­دانند که عظمت، شکوه و زیبایی زندگی و نوع حیات آنها در نگاه و دید آنهاست.

البته به نظر می­آید خوش بین بودن و رضایتمندی از زندگی با مسائل و مشکلاتی که در زندگی با آن روبرو هستیم، کمی دور از ذهن باشد، اما با صبر و شکیبایی و با علم به اینکه خوشبختی و سعادت انسان در گرو خواست و اراده اوست و بستگی به طرز فکر او دارد، می­توان داشتن حس خوب را در خود تقویت کرد و نگذاشت سختی­های زندگی ما را از پا درآورد و بازنده زندگی کند. به عنوان مثال بهتر است در هر شرایطی که قرار می­گیرید به جای اینکه عجولانه و بدبینانه تصمیم بگیرید، با خودتان کمی خلوت کنید و جنبه­های مثبت و منفی آن را بسنجید و بعد واقع بینانه و نه عجولانه تصمیم بگیرید. به جای اینکه در سختی­ها احساس یأس و ناامیدی کنید، می­توانید با کمی تأمل، بر اوضاع و احوال آنطور که مایلید تأثیرگذار باشید.

 

چرا افراد خوش بین موفق ترند؟!

چرا افراد خوش بین موفق ترند؟!

منبع: خوشبختی ساختنی است و نه یافتنی | نویسنده: مسعود لعلی

 

 

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

دیدگاه خود را ثبت کنید