Skip to main content

نز

دیک ۵۰ میلیون نفر از بیماری صرع رنج میبرند که در حدود ۸/۰% جمعیت را تشکیل میدهند.    ۲/۳ (دو سوم) از اینبیماران با دارو قابل کنترل اند ولی ۱/۳ (یک سوم)بقیه به درمان داروئی جواب نمی دهند ودر ضمن مصرف دارو وآنهم برای سالیان دراز خالی از عوارض داروئی نیست.  وقتی درمان با دارو موثر واقع نمی شد ،گزینه بعدی انجام عمل جراحی است ولی متاسفانه آنهم علیرغم اینکه عمل سنگینی است بطور محدود موفقیت آمیز بوده . بطورکلی   بیماران مبتلا به صرع تا آخر عمر غیر قابل کنترل می شدند.تا سالهای اخیر بیماران مبتلا به صرع و تشنج مجبور بودند که درتمام طول عمر برای کنترل این بیماری بطور مرتب از داروهای زیادی استفاده کنند ،خوشبختانه مطالعات وتحقیقات اخیر توسط دانشمندان نشان می دهد که نوروفیدبک میتواند در مورد بیماران مصروع موثر باشد که با این روش درمانی، بدون هیچگونه عارضه داروئی ،تعداد حملات صرع کاهش می یابد وحتی از شدت تشنجات کاسته می شود ویا به کلی قطع می گردد ویافته های مذکور برای بیماران مبتلا به صرع خیلی با ارزش وبا اهمیت است. درسال ۲۰۰۱ دانشمند آلمانی دکترBarry Sterman در مورد تاثیر نوروفیدبک در درمان بیماری صرع مطالعات گسترده ای انجام داده ،که نتایج بی نهایت امیدوار کننده است،در مطالعات ایشان ۸۲% شرکت کنندگان در تحقیق بطور بارز بهبودی پیدا کرده اند . بعضی از بیماران شرکت کننده در مطالعه که تشنجات شدید وغیرقابل کنترل با دارو داشتند بعد از درمان با نوروفیدبک بطور قابل ملاحظه ای از میزان وشدت حملات صرع آنان کاسته شد ویا با دارو قابل کنترل شد. نوروفیدبک روش درمانی کاملا مطمئن وسالم وغیر تهاجمی است که در جریان آن بیمار یاد میگیرد که خودش چگونگی عملکرد مغز خود را به نحو مطلوب تغییر دهد . دراغلب موارد برای شروع درمان لازمست Q-EEG ویا نقشه برداری رنگی مغز انجام شود و نیز در خاتمه درمان لازمست در حین انجام Q-EEGگیرنده ویا سنسورهایی که به ژل آغشته هستند توسط کلاه مخصوص به روی پوست سر قرار داده می شوند که این گیرنده ها امواج مغزی را ازمغز گرفته وبه طرف دستگاه Q-EEG  هدایت می کند، که این دستگاه می تواند فعالیت الکتریکی مغز را که برای ما قابل رویت نیست بصورت نقشه هایی درآورد که قابل رویت وتفسیر باشد وچگونگی کارکرد مغز را در نقاط مختلف نشان دهد ودر ضمن نقشه ی بدست آمده با هزاران Q-EEG  افراد سالم که از نظر جنسیت وسنی یکسان باشند مقایسه می شود ومیزان انحراف از حالت نرمال یا (Z-Score) محاسبه وتجزیه تحلیل شده ومشخص می شود .

انجام Q-EEG و نوروفیدبک هردو کاملا راحت وبدون درد ،مطمئن وبی ضرر میباشد. نوروفیدبک درمانی برای بیماران مصروع ، می تواند بدون داشتن عوارض داروئی بی نهایت موثر باشد و واقعا در این روش درمانی مغز برای داشتن حالت سلامتی نرمال مجددا برنامه ریزی می شود که این برنامه ریزی تغییراتی در سلول های مغزی ایجاد می کند که برای همیشه ماندگار خواهد بود ونتایج درمانی نوروفیدبک برای مدت خیلی طولانی ماندگار است وپس از آن مغز یاد می گیرد که همیشه امواج طبیعی ونرمالی داشته باشد و امواج غیر طبیعی و امواج معیوب وتشنج زا را برای همیشه مهار می کند که نتیجه آن بهبود حملات تشنجی ، توانمندی ذهنی ،افزایش هوش، افزایش قدرت تمرکزوحافظه و افزایش قدرت یادگیری است.

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

مرکز نوروفیدبک آگاهانه - درمان صرع با نوروفیدبک

مرکز نوروفیدبک آگاهانه – درمان صرع با نوروفیدبک

مرکز نوروفیدبک آگاهانه :  نوروفیدبک، درمانی نوین برای بیماری صرع

 

 

 

دیدگاه خود را ثبت کنید