Skip to main content

گوش دادن به موسیقی در زمان کارهای کسالت‌بار می‌تواند وسوسه‌انگیز باشد، البته برخی آن را باعث حواس‌پرتی می‌دانند؛ اکنون یک نرم‌افزار جدید مدعی است که می‌تواند گستره توجه فرد را با استفاده از شبکه‌های موسیقی مبتنی بر اعصاب و روان، تا ۴۰۰ برابر افزایش دهد.

 

به گزا000-148رش سرویس علمی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، موسیقی در برنامه Focus@ برای کمک به افراد در دستیابی به تمرکز و جلوگیری از حواس‌پرتی در کنار حفظ اطلاعات در زمان مطالعه، نوشتن و خواندن طراحی شده است.

 

به گفته سازندگان، نیمی از مردم در زمان کار به موسیقی گوش می‌دهند، اما ممکن است موسیقی اشتباه ر ا انتخاب کرده باشند چرا که آهنگهای دارای متن برای برقراری ارتباط فکری و احساسی با افراد طراحی شده‌اند و می‌توانند حواس آنها را پرت کنند.

 

برنامه مذکور از شبکه‌های موسیقی تقویت‌کننده توجه برخوردار است که به گفته شرکت سازنده مستقر در سانفرانسیسکو بطور علمی برای تعامل با سیستم لیمبیک مغز طراحی شده‌اند.

 

نرم‌افزار Focus@ با همکاری دانشمندان عصب‌شناسی همچون دکتر استفن سایدرآف، استاد روانشناسی دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس ساخته شده است.

 

به گفته سازندگان، کارآزمایی‌ها نشان داد این برنامه منجر به افزایش ۱۵ درصدی نشانگرهای توجه و تمدید زمان جلسه تا ۴۰۰ بربر شده بود.

 

به باور آنها، بیشتر افراد تنها می‌توانتد تا ۱۰۰ دقیقه بر روی یک موضوع تمرکز کنند و بعد از آن به یک استراحت سریع نیاز دارند.

این مطلب را هم بخوانید:
tDCS چیست ؟

 

اما این برنامه تمرکز را برای افراد آسانتر کرده و مدت بیشتری آنها را متمرکز نگه می‌دارد.

 

به طور معمول حدود ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا انسان با یک کار آشنا شود و مغز با صداها و منحرف‌کننده‌ها در یک محیط کنار بیاید.

 

این برنامه به ارائه چند قطعه موسیقی می‌پردازد که نقش خاصی را در تاثیرگذاری بر چگونگی خو گرفتن مغز با یک محیط و کاهش منحر‌ف‌کننده‌های حواس ایفا کرده و آهنگها در یک مجموعه تنظیم شده برای حصول اطمینان از متمرکز ماندن فرد پخش می‌شوند.

 

به ادعای سازندگان، این برنامه افراد را قادر می‌کند تا ۱۰۰ دقیقه کامل را بر روی موضوعی خاص متمرکز مانده و حواسشان پرت نشود.

 

اکنون یک نسخه اولیه از این برنامه بطور رایگان برای گوشی‌های آیفون و آندروید در دسترس قرار گرفته، اما خریدهای درون برنامه ۲٫۹۹ و ۱۳٫۹۹ پوندی برای دستیابی به همه امکانات نیاز است.

 

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

این مطلب را هم بخوانید:
معرفی مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه در شبکه تلویزیونی ایران کالا

نرم افزاری برای افزایش ۴۰۰ برابری قدرت ذهن!

منبع : ایسنا

دیدگاه خود را ثبت کنید