Skip to main content

اهمیت خواندن کتاب برکسی پوشیده نیست، خواندن کتاب و داشتن کتابخانه ای غنی از آثار مطرح جهانی نه تنها شخصیت شما را شکل می دهد بلکه بر آینده طلایی کودک شما نیز اثر می گذارد.

محققان دانشگاه نوادا در همکاری با دانشمندان دانشگاه UCLA ایالات متحده و دانشگاه ملی استرالیا در جدیدترین تحقیقات خود دریافتند کودکانی که در خانه‌ای زندگی می‌کنند که والدین آنها حداقل ۵۰۰ جلد کتاب دارند در سالهای آینده در درس و کار موفق تر بوده و به مدارج علمی بالا و سطح حقوق و درآمد سالیانه ممتازی دست پیدا می کنند.

کارشناسان اعتقاد دارند رابطه مستقیمی بین سطح تحصیلات والدین و موفقیت کاری و درسی کودکان وجود دارد. این نتایج حاصل یک پژوهش ۲۰ ساله بر روی خانواده ها با سطح تحصیلات متفاوت است و علاقه به مطالعه کتاب بین والدین و نگهداری کتاب توسط آنها بر میزان موفقیت کودکان موثر است.

کودکانی که والدین آنها از سطح تحصیلات بالاتری برخوردار هستند و به کتابخوانی علاقه‌مندند، از همان دوران کودکی به خواندن کتاب مشتاق شده و علاوه بر بهبود یادگیری و توانایی خواندن و نوشتن، دامنه لغات بیشتری برای بیان صحبت های خود پیدا می‌کنند و در آینده به راحتی می‌توانند در اجتماع به بحث و تبادل نظر بپردازند.

کارشناسان به خانواده هایی که با وجود سطح تحصیلات بالا، به دلایل مختلف از خواندن کتاب رویگردان هستند توصیه می کنند عادت به کتابخوانی را در خود و فرزندانشان به وجود آورند و دوست کتاب باشند.

وجود حداقل ۲۰ کتاب در خانه و اختصاص بازه ای از زمان به خواندن کتاب توسط والدین می تواند اثرات مفید فراوانی بر کودک به لحاظ روحی و جسمی بگذارد و باعث موفقیت او در آینده شود.

در عین حال کارشناسان توصیه می کنند والدین کتاب های مختلفی در خانه نگهداری کنند و از در دسترس قرار دادن کتابهایی که خواندن آنها متناسب با شرایط سنی و روحی کودک نیست اجتناب کنند.

از جمله کتاب‌های تخصصی رشته‌ها،کتاب‌های داستانی، کتاب های شعر و نیز کتاب‌های داستانی ویژه کودکان، کتابهایی است که می‌تواند کودک را با دنیای جدیدی از علوم و مهارت‌ها آشنا کند.

با وجود انواع دستگاه های الکترونیکی که اکنون دردنیا وجود دارد، کارشناسان توصیه می کنند والدین از کتابهای کاغذی برای آموزش و یادگیری لغات جدید به کودکان استفاده کنند زیرا تحقیقات ثابت کرده است خواندن کلمات روی کاغذ اثر گذاری بیشتری روی ذهن به نسبت خواندن با وسایلی چون تبلت یا گوشی تلفن همراه هوشمند دارد.

 

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری می کنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

رابطه باور نکردنی تعداد کتاب در خانه با هوش کودکان خردسال

رابطه باور نکردنی تعداد کتاب در خانه با هوش کودکان خردسال

 

منبع: ایران ویج

دیدگاه خود را ثبت کنید