Skip to main content

یک کارشناس تغذیه گفت: در شب قبل از امتحان بهتر است از دمنوش رقیق “عسل و نعناع” به جای کافئین به منظور افزایش هوشیاری استفاده کرد.

مریم شیرمستی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، با تاکید بر ارتباط مستقیم تغذیه بر عملکرد حافظه افراد، گفت: لازم است در ایام امتحانات دانش آموزان و دانشجویان رژیم غذایی مناسبی را رعایت کنند تا بتوانند از حافظه خود حداکثر استفاده را داشته باشند.

وی استفاده از غذاهای پرحجم، چرب و نفاخ را برای ایام امتحانات نامناسب دانست و افزود: این غذاها مدت بیشتری در معده باقی می‌مانند که این امر خونرسانی به سایر قسمت‌های بدن از جمله سلول‌های مغزی را کاهش می‌دهد و خواب آلودگی را نیز در پی خواهد داشت.

شیرمستی غذاهای سرخ کردنی، فست فود، کله پاچه و … را از جمله این غذاها دانست که مصرف آنها برای ایام امتحانات مناسب نیست.نوروفیدبک آگاهانه - دمنوش عسل و نعناع برای قبل از امتحان

این کارشناس تغذیه معتقد است: استفاده از غذا در ایام امتحانات باید در وعده‌های متعدد و با حجم کمتری در هر وعده باشد تا قندخون فرد نیز در طی روز و زمان درس خواندن متعادل بماند.

وی ادامه داد: در ایام امتحانات لازم است به منظور جلوگیری از افت فشار خون، آب کافی به بدن فرد برسد و همچنین از بروز گرسنگی پیشگیری شود.

این کارشناس تغذیه خواب کافی را نیز از دیگر اصول مهمی عنوان کرد که افراد باید در ایام امتحانات مد نظر داشته باشند و در خصوص کسانی که شب قبل از امتحان برای بیدار ماندن طولانی از کافئین استفاده می‌کنند، تاکید کرد: مصرف این مواد ممکن است در کوتاه مدت تا حدی توان جسمی افراد را بالا ببرد اما به مرور باعث افت عملکرد سلول‌های مغزی خواهد شد.

دم نوش رقیق نعناع و عسل توصیه شیرمستی برای افزایش هوشیاری در ایام امتحانات بود که اثر دائمی‌تری بر سلول‌های مغزی دارد.

وی گفت: استفاده از سیب قرمز و فلفل سیاه نیز در ایام امتحانات برای بهبود عملکرد حافظه مفید است.

این کارشناس تغذیه با اشاره به اهمیت وعده صبحانه قبل از امتحان نیز، خاطرنشان کرد: استفاده از شیره خرما و انگور، عسل، حلواشکری یا یک بشقاب فرنی همراه با بادام پودر شده برای این وعده مناسب است.

شیرمستی یادآوری کرد: یک لیوان آب میوه طبیعی و لقمه نان و پنیر و گردو نیز برای وعده صبحانه قبل از امتحان مفید است.

وی در پایان تصریح کرد: استفاده از مواد غذایی چرب از جمله کره و خامه برای وعده صبحانه قبل از امتحان توصیه نمی‌شود.

 

 

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

دمنوش نعناع و عسل بهترین خوراکی برای شب بیداری های شب امتحان

منبع : ایسنا

  • Add to Phrasebook
    • No word lists for Persian -> Persian…
    • Create a new word list…
  • Copy

دیدگاه خود را ثبت کنید