Skip to main content
کمبود خواب اراده شما را برای خودداری از مصرف هله‌هوله‌ها و خوراکی‌های ناسالم تضعیف می‌کند.

به گزارش ایسنا، اگرچه کمبود خواب همیشه با افزایش وزن، افراط در خوردن و انتخاب رژیم غذایی نامناسب مرتبط بوده اما در بررسی جدید به این موضوع پرداخته شده که چگونه کمبود خواب می‌تواند از طریق افزایش سطح سیگنال شیمیایی در خون و ترغیب فرد به خوردن خوراکی‌های شور و شیرین موجب این فرآیند شود.

در این مطالعه محققان دانشگاه شیکاگو مشاهده کردند افرادی که از خواب کافی محروم هستند نمی‌توانند در برابر خوردن چیپس، کیک و شکلات مقاومت کنند حتی اگر در وعده غذایی‌شان ۹۰ درصد کالری مورد نیاز روزانه‌شان را دریافت کرده باشند.

براساس یافته‌های به دست آمده، کمبود خواب بیشتر بر میزان اشتهای فرد به هنگام عصر تأثیر می‌گذارد؛ در این وقت از روز خوردن هله‌هوله با افزایش وزن ارتباط دارد.

به گزارش ساینس ورلدریپورت، به گفته کارشناسان کمبود خواب سیگنالی را به وجود می‌آورد که موجب می‌شود فرد از خوردن به ویژه مصرف تنقلات لذت ببرد.

 

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

بیشتر بخوابید تا کمتر هله هوله بخورید!

 

 رابطه هله‌هوله‌خوری و کمبود خواب

رابطه هله‌هوله‌خوری و کمبود خواب

 

رابطه هله‌هوله‌خوری و کمبود خواب

 

منبع: همشهری آنلاین

دیدگاه خود را ثبت کنید