Skip to main content

چرا باید چرت بزنیم؟

خواص چرت نیمروزی همانند خواب کامل است. محققان، داوطلب‌ها را در یک اتاق زیرزمینی قرار داده و آنها را از هر نوع ساعت محروم کردند. این افراد نمی‌توانستند روز و شب را تشخیص دهند و باید به غریزه طبیعی خود رجوع می‌کردند. باید توجه کرد که انسان در دو مرحله می‌خوابد که طولانی‌ترین آن در شب و دوره کوتاه آن در طول روز رخ می‌دهد.نتایج تمام بررسی‌ها نشان می‌دهند که چرت‌های کوتاه در بین روز باعث بهبود خلق و خوی، افزایش راندمان کاری و افزایش سلامتی بدن می‌شود. در حالت کلی، چرت نیمروزی تاثیر مثبتی روی سلامت عمومی بدن دارد.

چرت بعد از ظهر

در بسیاری از کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای مدیترانه ای، چرت بعد از ظهر یکی از عادت‌های روزمره مردم است. به این ترتیب که مردم به مدت ۳ ساعت به خانه برمی گردند، ناهار می‌خورند و کمی چرت می‌زنند. اما در کشورهایی مانند کانادا، زمان مانند طلا است و هر نوع توقفی اگر به طول بینجامد قابل پذیرش نیست. با این حال بر طبق آمارهای جهانی حدود ۶۰ درصد افراد بزرگسال هر هفته حداقل یک بار نشسته روی صندلی کار، مترو یا حین تماشای تلویزیون چرت کوتاهی می‌زنند.

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری می کنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

چرت نیمروزی مفید است یا مضر؟

چرت نیمروزی مفید است یا مضر؟

چرت نیمروزی مفید است یا مضر؟

منبع: الو دکتر به نقل از آرمان

دیدگاه خود را ثبت کنید