مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

خاطرات‌‌تان را بنویسید تا بیماری و استرس از شما دور شود!

در روز اتفاقات و رویدادهای غیر منتظره بسیاری رخ می‌دهد که افراد را تحت فشار و استرس زیادی می گذارد. انسان‌ها به قدری در این نگرانی‌ها و اضطراب ها غرق می شوند که فرصتی برای استراحت مغز خود باقی نمی‌گذارند. مغز انسان در اثر فشار زیاد و  نگرانی‌هایی که قادر به متوقف کردن آن‌ها نیست دچار نوعی دیوانگی یا جنون می‌شود. طبق تحقیقات اخیر رفتارهای خاصی وجود دارد که می‌تواند در کاهش فشار استرس و نگرانی‌های ناخواسته کمک کند و هدایت این نوع افکار را به دست خود شخص بسپارد تا مانع فکر کردن بیش از حد و کاهش استرس شود.

 

 

نوشتن و کمک به اضطراب

یک مطالعه انجام شده توسط دانشگاه ایالتی میشیگان صورت گرفته است که نتایج جالبی در مورد رفع نگرانی نشان می‌دهد. محققین این دانشگاه متوجه شدند افرادی که به طور مداوم مضطرب هستند با قرار گرفتن در یک « کار جدید » حس بهتری پیدا می‌کنند.

تعدادی از افراد مضطرب در یک کار جدید که مبتنی بر رایانه بود مشغول به کار شدند و از آن‌ها خواسته شد که با دقت سوالات را پاسخ دهن، همچنین واکنش آن‌ها مورد اندازه گیری دقیق قرار گرفت. نیمی از شرکت کنندگان به مدت هشت دقیقه تمام مشغول کار جدیدشان شدند به نحوی که تمام افکار و احساسات این افراد در زمینه کارشان به کار گرفته شد و مسئله دیگری ذهن آن‌ها را مشغول نکرد، نیمی دیگر در فرصت بیشتری در این حالت قرار گرفتند.

محققین در حالی که به اندازه گیری‌های خود مشغول بودند دریافتند که هر دو گروه در یک سرعت و دقت به این کار مشغول هستند. اما گروهی که با نوشتن حس خود را منتقل می کردند نتایج کاری آن‌‌ها دقیق تر و موثرتر بود.

آن ها متوجه شدند افرادی که مضطرب هستند به کمک روزنامه‌نگاری یا نوشتن می‌توانند وظایف استرس‌زا را به راحتی انجام دهند و حتی بخش نگران کننده کارشان را هم به خوبی سپری کنند.

 

مزایای نوشتن به روش Pennebaker

جیسون موزر، استاد دانشکده روانشناسی و مدیر آزمایشگاه روان شناسی بالینی MSU در این مطالعه تحقیقاتی انجام داده است و می‌گوید: ” کارهای استرس‌زا سبب می شود که ذهن انسان سخت‌تر شود. این مسئله ای است که معمولا سبب از بین رفتن مغز می‌شود. ذهنی که مدام نگران باشد درمعرض آسیب دیدگی شدید قرار می‌گیرد. ”

این نخستین مطالعه ای نیست که نشان دهنده مزیت‌های روزنامه نگاری است. همچنین ثابت می‌کند که  نوشتن می‌تواند به کاهش استرس کمک کند. جیمز پنباکر نویسنده سال ۱۹۸۶ مطالعه‌ای انجام داد و از افرادی خواست که  برای ۱۵ دقیقه در مورد بدترین مسائلی که تا به حال داشته‌اند بنویسند. از گروه دیگری خواسته بود در مورد مسائلی ساده همانند آب و هوا بنویسند.

او پس از تحقیقات در طی شش ماه نتیجه گرفت که بیشتر افراد گروه نخست طی این مدت به پزشک مراجعه کرده‌اند.

آزمایش پنباکر یک زمینه جدید از تحقیقات را ایجاد کرد که در آن دانشمندان کشف کردند:

نوشتن سریع یا به طور کلی نوشتن، منافع بسیاری برای سیستم ایمنی بدن دارد!

این تحقیق به عنوان یک متد روان شناسی شناخت شده با نام Pennebaker پایه‌گذاری شد. و به این نتیجه دست یافتند که با نوشتن تجربیات، قادر به درک بهتر آن‌ها هستیم.

این محقق توضیح داده است که : ” تحولات احساسی در هر بخش از زندگی به ما هجوم می آورند. ”

این تحولات بر تمامی جنبه‌های شخصیت تاثیر می گذارند، وضعیت مالی، روابط با دیگران، طلاق و حتی دیدگاه های ما نسبت به خودمان را می‌توانیم با کمک نوشتن در مرکز تمرکز خود قرار داده و این تجربیات را سازمان دهی کنیم.

 

 


یکی از برترین روش‌های افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

نوروفیدبک آگاهانه

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

 

خاطرات‌‌تان را بنویسید تا بیماری و استرس از شما دور شود!

خاطرات‌‌تان را بنویسید تا بیماری و استرس از شما دور شود!

 

 

خاطرات‌‌تان را بنویسید تا بیماری و استرس از شما دور شود!

آگاهانه

نوروفیدبک آگاهانه

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

 

منبع: نت نوشت

خروج از نسخه موبایل