مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

حس ششم و هر چیزی که باید راجع به حس ششم بدانید!

برخی از افراد مدعی هستند که با حس ششم خود می‌توانند خیلی از مسایل را پیش بینی کنند اما آیا واقعا می‌دانند از کدام حس حرف می‌زنند؟ این حس دقیقا چیست؟ آیا اصلا چنین حسی وجود دارد و اگر وجود دارد چه چیزی و چگونه موجب عمل آن می‌شود؟ در این نوشتار بیشتر درمورد این حس صحبت خواهیم کرد و سعی می‌کنیم به این سوالات پاسخ دهیم.

 

حس ششم و هر چیزی که باید راجع به حس ششم بدانید!

حس ششم و هر چیزی که باید راجع به حس ششم بدانید!

 

حس ششم چیست؟

 

حس ششم (sixth sense) به حسی گفته می‌شود که وابسته به هیچ‌یک از حواس پنجگانه فیزیکی نیست و برای رسیدن به درک ماواری طبیعه‌، از طریق ذهن دریافت اطلاعات می‌کند.

طبق گفته متخصصان، افراد دارای این حس، می‌توانند بدون استفاده از حواس پنج‌گانه مواردی را حدس زده و در مورد آن اطلاع حاصل کنند. بعضی معتقدند همه آدم‌ها تا حدی چنین توانایی را دارند اما این قابلیت در بعضی‌ها بیشتر است و نمود خاصی پیدا می‌کند. برخی دیگر معتقدند این نوع ادراک فوق حسی را؛ همه مردم ندارند، و تنها در مورد بعضی از افراد که از استعداد ویژه‏ای برخوردار هستند، امکان پذیر است.

از این حس با عنوان ذهن و خرد کیهانی نیز یاد می‌شود؛ همانطور که مخلوقات خداوند شامل انسان، حیوانات و غیره دارای ذهن و خرد هستند، به همین ترتیب تمامی خلقت خداوند، یعنی کیهان، خود دارای ذهن و خرد کیهانی است که حاوی اطلاعات اصلی تمامی امور در کیهان است. این می‌تواند حاصل تفکر ذهن و خرد پروردگار باشد. با پیشرفت معنوی فرد، ذهن و خرد ناآشکار او، با ذهن و خرد کیهانی یکی می‌شود و بدین ترتیب است که فرد به اطلاعات تمامی خلقت خداوند، دسترسی پیدا می‌کند.

بعضی تئوری‌ها به دو نوع ناخودآگاه اشاره می‌کنند که دومین آن را که به ابر ناخودآگاه همان روح یا خود برتر می‌شناسند و می‌گویند در قدرت حس ششم تاثیرگذار است. در این تئوری دو نوع واقعیت وجود دارد: یکی طبیعی و یکی ماورایی. گفته می‌شود که این حس وقتی بروز می‌کند که انسجامی بین این دو نوع واقعیت برقرار شود و انسجام هم ‌زمانی اتفاق می‌افتد که موانع واقعیت‌ها شکسته شود و این شکستگی، همیشگی نیست؛ یعنی فقط گاهی رخ می‌دهد، چون اگر دایم به وجود بیاید، تمام افکاری که در ناخودآگاه ماست به سمت ضمیر خودآگاه‌مان سرازیر می‌شود و ذهن قادر به تحمل این سیل اطلاعاتی نیست.

 

 

 

پژوهش‌ها در مورد حس ششم چه می‌گویند؟

 

اینکه بعضی‌ها از طریق الهام یا یک حس درونی از برخی مسایل آگاه ‌شوند یا هشدارهایی در مورد وقایع احتمالی بدهند، ذهن خیلی از دانشمندان را هم به خود مشغول کرده است. برخی از روانشناسان معاصر به بررسی این پدیده همت گماشته آزمایش‌های فراوانی روی آنها انجام داده‏اند اما به نتایجی که آن قدر دقیق و استوار باشد که بتواند در فهم بدون ابهام آنها به ما کمک کند، نرسیده‌اند. اما افرادی که در مورد این موضوع تحقیق می‌کنند معتقدند مطالعات بی‌شماری نشان می‌دهد که افراد خاصی همواره نتایج قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و حتی بعضی از آنها نتایج شاخص و بالایی از این حس در خود نشان می‌دهند که اصلا قابل اغماض نیست.

 

 

 

حس ششم

 

چه چیزی را توسط حس ششم درک می‌کنیم؟

 

 

 

 

 

 

 

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارها به وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

حس ششم و هر چیزی که باید راجع به حس ششم بدانید!

منبع

خروج از نسخه موبایل