مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

اختلال کمبود توجه و اختلال بیش فعالی و تست عملکرد مداوم

تا به حال تعیین مرز مشخص بین اختلال کمبود توجه و اختلال کمبود توجه – بیش فعالی خیلی مشکل بوده است. و تا سال­ها این کار به صورت ذهنی انجام می ­شد. خوشبختانه تکنولوژی مدرن امروزی با استفاده از نوروفیدبک برای انجام یک ارزیابی اولیه در درمان اختلال کمبود توجه و اختلال کمبود توجه، بیش فعالی یک روش خیلی سریع ارائه داده است. این تکنولوژی مدرن «تست عملکرد مداوم» نامیده می ­شود. یکی از معتبرترین تست­های عملکرد مداوم تست IVA است.

IVA یک آزمون ۲۰ دقیقه­ای پیوسته دیداری – شنیداری است. ۲ دقیقه ­ی ابتدایی صرف آشنایی با آزمون، ۱۶ دقیقه تست­ های آزمون و ۲ دقیقه­ آخر به منظور ارزیابی اعتبار آزمون بوده که مرحله­ی «آرام سازی» نام دارد.

در مرحله­ ی اصلیِ آزمون ۵۰۰ محرک دیداری – شنیداری ارائه می ­شود. این آزمون دو عامل اصلی یعنی کنترل پاسخ و توجه را مورد ارزیابی قرار می ­دهد.

تست IVA  بر مبنای راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی تدوین شده است و یک از کارکردهای اصلی آن تشخیص و تفکیک انواع ADHD شامل نوع کمبود توجه و بیش فعالی است.

به علاوه این آزمون برای بررسی مشکلات و اختلالات دیگری نظیر افسردگی، اضطراب، مشکلات خود کنترلیِ مرتبط با جراحت سر، اختلالات خواب، اختلال یادگیری(به ویژه ریاضیات و املا)، زوال عقل و مشکلات پزشکی دیگر استفاده می­شود.

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

اختلال کمبود توجه و اختلال بیش فعالی و تست عملکرد مداوم

اختلال کمبود توجه و اختلال بیش فعالی و تست عملکرد مداوم

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

نوروفیدبک

اختلال بیش فعالی

اختلال کمبود توجه

 

خروج از نسخه موبایل