Skip to main content
  • کودکان بیش فعال به سادگی با کوچک ترین چیزی حواسشان پرت می شود
  • در بازی ها تحمل رعایت کردن نوبت را ندارند
  • در بازی های گروهی بدون اینکه بخواهند به دیگران آسیب میزنند و بعد پشیمان می شوند
  • آرام و قرار ندارند و نمی توانند یکجا بنشینند و به همین دلیل روابط بین فردی بسیار ضعیفی دارند

 

علت یابی

عوامل زیادی کودکان را برای ابتلا به بیش فعالی و نقص توجه تهدید می کند؛ کم وزنی نوزادان هنگام تولد و تماشای بیش از حد تلوزیون جز این عوامل هستند. در تحقیقات گسترده تر دیگر هشت عامل اصلی بروز این اختلال را به این صورت ذکر کرده اند:

غذا و افزودنی ها، مسمومیت ناشی از فلزات سنگین و دیگر آلاینده ها، رژیم حاوی مقدار کم پروتئین و مقدار زیاد کربوهیدرات، کافی نبودن مواد معدنی، فقدان اسیدهای چرب و فسفولیپید، فقدان اسیدهای آمینه، اختلال در غده ی تیروئید و فقدان ویتامین.

 

 

نقش والدین در درمان بیش فعالی

 

  1. ابتدا باید مطمئن باشیم که فرزندمان به راستی نشانه های این اختلال را دارد؛ به علاوه تشخیص نهایی توسط متخصص انجام می شود. بنابراین ابتدا باید راجع به تشخیص مطمئن باشیم و به فرزندمان برچسب های نادرست نزنیم.
  2. انرژی اضافه ی این کودکان باید از طریق فعالیت های مثبت، از جمله ورزش کردن، مصرف شود. بهتر است آنها را برای بازی به زمین های بزرگ ببرید و اجازه دهید به فعالیت های لذت بخش بپردازند یا اینکه روزانه برای پیاده روی آنها را از خانه بیرون ببرید. در منزل نیز می بایست مسئولیت هایی که از لحاظ جسمی قدری بچه ها را خسته می کند به آن ها بسپاریم تا از این طریق انرژی بیش از حد آنان گرفته شود.
  3. به خاطر داشته باشیم این کودکان را به هیچ وجه کتک نزنیم؛ زیرا رفتارهای انتقام جویانه از آنها سر خواهد زد. بهتر است با آنان مؤدبانه و مهربانانه صحبت کنیم.
  4. بعضی مواد غذایی از جمله کاکائو، شکلات، قهوه، نسکافه، نوشابه های رنگی و تنقلات باعث تحریک پذیری می شوند و لازم است تا حد امکان از دادن آنها به کودکان خودداری شود.
  5. خواب شبانگاهی این کودکان موضوع مهمی است؛ آنها باید شبها زودتر به رختخواب بروند. در همین زمینه توصیه می شود کودک از وسایلی چون کامپیوتر و تلوزیون به صورت افراطی استفاده نکند.
  6. چنانچه کودک بیش فال از لحاظ توجه و تمرکز بسیار مشکل داشته باشد و رفتارهای او موجب اذیت و آزار فراوان شود، بهتر است با روان پزشک کودک و نوجوان مشورت شود تا به صلاحدید او کودک مقداری داروی اختصاصی این اختلال را مصرف کند.

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

نشانه های بیش فعالی در کودکان

نشانه های بیش فعالی در کودکان

 

مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه

نوروفیدبک

مزایای نوروفیدبک

دیدگاه خود را ثبت کنید