Skip to main content

هنر برقراری ارتباط مناسب از جمله مهارت­های ده­گانه اصلی زندگی است. با توجه به اینکه انسان موجودی اجتماعی است و در تعاملات اجتماعی خود با سایرین به یادگیری و رشد و تعالی دست می یابد پرداختن به هنر چگونگی برقراری و حفظ رابطه موثر با دیگران می تواند امری بسیار ضروری و حتی حیاتی باشد.

 

سال هاست با توجه به تغییرات اجتماعی و فرهنگی، زندگی در شهرهای بزرگ و ورود پر رنگ رسانه ها و تأثیر فضاهای مجازی به زندگی انسان ها، فاصله اجتماعی بین افراد بیشتر از قبل شده است. این عوامل علیرغم تاثیرات مثبت و روند رشد افزایشی که در حوزه های مختلف زندگی انسانی داشته اند، پیامدهای منفی هیجانی و ارتباطی زیادی را با خود به همراه آورده اند.

 

ممکن است همه ما لحظاتی را در زندگی خود تجربه کرده باشیم که در ارتباط با همسر، فرزند، دوست، همکار و یا افراد غریبه دچار سوءتفاهم شده و برای دقایق و یا روزهای طولانی ذهن مان درگیر مسایل و مشکلاتی شود که به صورت ناخواسته ایجاد شده و تلاش کرده ایم در رفع سوءتفاهم ایجاد شده قدم برداریم.

 

ممکن است خواسته ای داشته باشیم اما در نحوه و چگونگی بیان آن دچار مشکل شده باشیم و پرسش هایی از این دست برای مان ایجاد شده باشد:

 

«نمی دونم بگم بهش یا نه؟» «اگه بگم چه فکری در موردم می­کنه؟» «خیلی دلم میخواست بهش بگم چه احساسی دارم اما غرورم نذاشت»، اینها و جملاتی از این دست عبارت های آشنایی هستند که شاید خود ما نیز آنها را در روابط بین فردی خود تجربه کرده باشیم.

 

افراد بسیاری را می شناسم که ساعت های زیادی از روز را به انجام فعالیت های شغلی و خانه داری می پردازند و در پایان روز با احساس خستگی جسمی و روانی بسیار به بستر می روند و بزرگترین دغدغه شان «کمی درک شدن» یا «سپاسگزاری» از سوی دیگران و به ویژه خانواده است.

 

گاهی صرفا بیان درست خواسته ها و ابراز واکنش همدلانه مناسب نسبت به عزیزانمان می تواند بخش بزرگی از احساس تنهایی و اضطراب ما و نزدیکانمان را کاهش دهد و همه این ها می تواند با شناخت صحیح قواعد رفتاری، شناخت هر چه بیشتر احساسات، توانمندی ها و نقاط ضعف خود، احترام گذاشتن به تفاوت های موجود بین افکار و خواسته های یکدیگر صورت پذیرد.

 

گاهی با آموزش های اندک و ساده می توان آثار عمیقی بر روابط بین خود و نزدیکان ایجاد نمود.

 

 

دکتر جهانی – روانشناس

 

دکتر جهانی روانشناس مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه را بیشتر بشناسید.

 

مهارت برقراری ارتباط موثر

 

مهارت برقراری ارتباط موثر - دکتر جهانی - روانشناس

مهارت برقراری ارتباط موثر – دکتر جهانی – روانشناس

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

دیدگاه خود را ثبت کنید