Skip to main content

علائم شخصیت پارانوئید:

 

  • او گمان می­ کند که شما به او صدمه می ­زنید، از او سوءاستفاده می­ کنید یا او را تا حدی فریب می ­دهید.

 

  • به نظر می­ رسد به طور دائم به این فکر می­ کند که آیا شما به او وفادار هستید؟

 

  • او در اینکه به شما اعتماد کند تردید دارد و از این می­ ترسد که مبادا شما از اطلاعاتی که درباره­ی او دارید، علیه او استفاده کنید.

 

  • او حرف­ های شما را حتی اگر در تحسین و تمجیدش باشد نیز به گونه­ ای منفی، تهدیدکننده و تحقیرکننده تعبیر و تفسیر می ­کند.

 

  • هنگامی که او احساس می­ کند از سوی فردی مورد تحقیر، توهین یا بی­اعتنایی واقع شده است (که غالباً چنین احساسی دارد)، به احتمال زیاد کینه فرد را برای همیشه به دل می­ گیرد.

 

  • او به آسانی احساس می ­کند که مورد حمله واقع شده است و به سرعت با خشم و پرخاشگری به مقابله برمی ­خیزد.

 

  • به نظر می ­رسد او همواره نسبت به وفاداری شما مشکوک است و همواره احتمال می ­دهد که شما به او خیانت می­ کنید و در این رابطه از شما بازجویی می­ کنید.

 

فرد پارانویید غالباً در کودکی به صورت فردی تنها، حساس و با رفتار و روحیه‌ای عجیب و غریب دیده می‌شود. او در کودکی از روابط محدودی برخوردار بوده و احتمالاً توسط دیگر بچه‌ها مورد تمسخر و طرد واقع می‌شده است. علاوه بر این، حداقل یکی از والدین فرد پارانوئید فردی بی‌عاطفه، سختگیر و تحقیرکننده بوده است. در نتیجه در همان کودکی این پیام به او القا می‌شود که مرتکب خطا شده و سزاوار مجازات است. بنابراین، افراد پارانویید در بزرگ‌سالی نیز منتظر حمله و سوءاستفاده از سوی افراد پیرامون خود هستند و همزمان این پیام را به محیط خود ارسال می‌دارند که آنها افرادی «متفاوت از دیگران»، «عالی» و «تنها» هستند. احتمالاً والدین فرد پارانوئید، افرادی کمال‌گرا بوده و احتمالاً تحمل هیچ‌گونه اشتباهی را نداشته‌اند. به همین جهت با مشاهده‌ی کمترین خطا از سوی فرد پارانوئید او را به شدت تنبیه . برای آنکه به فهم تناقض آشکار میان «عالی» بودن فرد پارانوئید و احتمال اینکه از سوی دیگران مورد تمسخر واقع شود نائل آییم، باید بدانیم که فرد پارانوئید گمان می‌کند چون فردی «عالی» است، دیگران چشم دیدن او را ندارند و در نتیجه او را مسخره می‌کنند. این نوع اختلال شخصیت بیشتر در مردان دیده می‌شود.

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

شخصیت پارانوئید چه ویژگی هایی دارد؟

شخصیت پارانوئید چه ویژگی هایی دارد؟

شخصیت پارانوئید چه ویژگی هایی دارد؟

دیدگاه خود را ثبت کنید