Skip to main content

رسیدن به وابستگی سالم چیزی بیش از غلبه بر وابستگی های مبالغه آمیز و افراطی است. رسیدن به وابستگی سالم، آموزش دادن مهارت های وابستگی سالم را می طلبد. کودک باید در شرایطی قرار بگیرد تا با دیگران در ارتباط باشد، به دیگران کمک بدهد و از آنها کمک بگیرد. کارن کلارک و گری لاد، پژوهشگران دانشگاه ایلی نویز، به این نتیجه رسیده اند که وقتی پدر و مادر وابستگی سالم را در فرزندان خود تقویت می کنند، بچه ها در زمینه های مختلف به مرحله ی رشد می رسند. وضع آنها نه تنها در ارتباط با اعضای خانواده بهتر می شود، بلکه می توانند در مدرسه و در رابطه با دوستانشان بهتر ظاهر شوند. در ادامه چهار مهارت که به وابستگی سالم کودکان کمک می کند آورده شده است:

 

  • اندیشه پیوند جویانه

    وقتی فرزند شما به طرز درست تقاضای کمک می کند، رفتارش را تقویت کنید. به او بیاموزید که تکیه کردن درست به دیگران مهارتی درخور توجه است. با ذکر مثال های مختلف وابستگی سالم را به فرزند خود آموزش بدهید. وقتی فرزند شما می گوید از آموزگار یا دوستش تقاضای کمک کرده است، در مقام تشویق او حرف بزنید.

  • هم کوشی عاطفی و احساسی

    می توانید با مورد سوال قرار دادن برخی از کلیشه های فرهنگی، در زمینه ی دادن و گرفتن کمک به فرزندانتان احساس بهتری بدهید. اگر کودک شما گمان می کند که کمک گرفتن از دیگران نشانه عدم بلوغ و ضعف است، به او تفاوت میان دریافت بجای کمک را با دریافت بیجای آن توضیح بدهید. از فرزندتان بخواهید احساسش را در این زمینه بازگوید و چون این کار را کرد، احساسش را تحقیر نکنید.

 

  • انگیزه رشد

    چهل سال قبل یکی از متخصصان پزشکی کودک به نام وینی کات، به شرایطی اشاره کرد که در آن پدر و مادر در صحنه حضور دارند اما مداخله گر و کنترل کننده نیستند. شما هم با تأسی به آنچه وینی کات به آن معتقد بود می توانید محیطی ایجاد کنید که فرزندتان بتواند به راحتی دنیا را سیاحت کند.

 

  • انعطاف در روابط

    بگذارید فرزند شما بداند که در مواقعی تقاضای کمک کردن اقدام متناسبی است. بگذارید آنها بدانند که در مواقعی بهترین کار این است که کارها را خودتان انجام بدهید. بگذارید فرزند شما بداند که کمک دادن و کمک گرفتن دست در دست یکدیگر حرکت می کنند. این انعطاف پذیری را در خانواده خود تمرین کنید.

 

 

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما را در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

 

ایجاد مهارت وابستگی سالم در کودکان

ایجاد مهارت وابستگی سالم در کودکان

 

منبع: وابستگی سالم

نویسندگان: دکتر روبرت برنشتاین  و دکتر مری لن گیراند

ترجمه: مهدی قراچه داغی

دیدگاه خود را ثبت کنید