Skip to main content
اگر شما جز آن دسته افرادی هستید که عکس گرفتن از هر چیزی را به بودن با جمع ترجیح می دهید و به همین خاطر مورد سرزنش قرار می گیرید؛ از این پس یک بهانه عالی خواهید داشت. بهانه ای که جایی برای هیچ شکایتی باقی نمی گذارد.
شنیدن این خبر در عین حال که کمی عجیب به نظر می رسد برای شیفتگان عکس و شبکه های اجتماعی خوشحال کننده نیز هست. بر اساس یافته های به دست آمده از آخرین تحقیقات انجام شده، عکاسی با هدف اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی موجب تقویت حافظه در زمان وقوع همان رخداد می شود.
به باور روان شناسان، افرادی که حین بازدید از جایی مانند موزه عکاسی می کنند بهتر از دیگران آنچه را دیده اند به یاد می آورند و می توانند در مورد آن گزارش دهند. جالب این است که بهبود عملکرد حافظه در شرایطی اتفاق می افتد که حتی بسیاری از افراد نگاهی دوباره به عکس های خودشان ندارند.
علاوه بر اینکه عکاسی از لحظات دلپذیر و تفریحات خاطره آن را در ذهن ماندگار می سازد، عکاسی از اتفاقات مرتبط با کار و تحصیل نیز می تواند برای یادآوری در آینده بسیار مفید باشد. نقش عکاسی در تقویت حافظه خبر خوبی است برای کاربران فعال اینستاگرام و خبر ناخوشایندی است برای آنهایی که ترجیح می دهند تنها از لحظه لذت ببرند بدون عکاسی و ثبت آن.
با این حال نباید فراموش کرد، همان گونه که عکاسی موجب تقویت حافظه تصویری می شود به همان میزان هم حافظه صوتی را تضعیف می کند؛ چراکه عکاسان تقریباً توجهی به صدای محیط و آنچه گفته می شود ندارند. این یافته های نشان میدهد که دوربین چگونه موجب تغییرات اساسی در فهم انسان می شود.

 

این مطلب را هم بخوانید:
بیش فعالی در ویکی پدیا

یکی از برترین روش‌های افزایش قدرت جافظه استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه ( نوروفیدبک آگاهانه ) با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارها به وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما برای بهبود شرایط حافظه و بالابردن عملکرد ذهن یاری می‌کنیم.

با ما تماس بگیرید

نوروفیدبک آگاهانه

۲۲۰۰۴۶۲۰

 

استفاده از اینستاگرام باعث افزایش حافظه می شود

استفاده از اینستاگرام باعث افزایش حافظه می شود

استفاده از اینستاگرام باعث افزایش حافظه می شود

منبع: بهداشت نیوز به نقل از دیلی میل

دیدگاه خود را ثبت کنید