Skip to main content

انرژی منفی تقریبا در همه جا وجود دارد. افرادی هستند که دائما از زندگی شکایت دارند، عادات بدی دارند و حال شما را بد می‌کنند. احساساتی که آنها از خود بروز می‌دهند بر افکار و کارهای شما تأثیر منفی می‌گذارد، پس اگر می‌خواهید موفق‌تر باشید باید از منابع انرژی منفی دوری کنید. هر کس به سادگی می‌تواند تحت تأثیر احساسات منفی قرار گیرد و تنها استثنا، کسانی هستند که یاد گرفته‌اند چطور با این انرژی منفی برخورد کنند. ۱۴ روشی که در ادامه معرفی می‌شود به شما نشان می‌دهد که چطور مثبت‌‌‌اندیش‌‌ها انرژی منفی را از خود دور می‌کنند و شما نیز می‌توانید با به کارگیری این روش‌ها، زندگی بهتری داشته باشید.

 

۱. آنها از درون شاد هستند

 

افراد شاد برای داشتن احساس شادی، نیازی به محرک‌های خارجی ندارند. آنها می‌دانند که اگر این محرک‌ها از بین بروند، حال خوب آنها نیز خراب می‌شود. در مقابل، آنها به دنبال منابع درونیِ انرژی مثبت هستند و با حضور ذهن این کار را تمرین می‌کنند.

 

 

۲. افکار مثبت را در خود پرورش می‌دهند

 

افکار بر اعمال تأثیر می‌گذارند، پس اگر منفی‌بافی کنید، آینده‌ی روشنی در انتظارتان نخواهد بود. افراد مثبت‌اندیش، بهانه‌هایی را که ذهن‌شان می‌آورد قبول نمی‌کنند. با باورهای مثبت و یافتن جنبه‌ی مثبت در هر مشکلی، آنها از نظر ذهنی برای موفقیت آماده هستند.

 

 

۳. به دنبال دلیلی برای باور به خودشان هستند

 

دلایل بی‌شماری وجود دارد که به خودتان باور داشته باشید، حتی زمانی که احساس می‌کنید کاملا بیچاره و بی‌ارزش هستید. افکار منفی موانعی موقت هستند و در اکثر مواقع فقط ساخته‌ی ذهن‌اند و وجود خارجی ندارند!

 

 

۴. از افراد منفی دوری می‌کنند

 

اطرافیان‌تان اثری بسیار عظیم بر شما می‌گذارند. اگر زمان‌تان را با مثبت‌اندیشان بگذرانید، احتمال بیشتری وجود دارد که شاد و خشنود باشید. اما اگر بیش از حد به منفی‌باف‌ها و افرادی که از زمین و زمان ناراضی‌اند نزدیک شوید، بسیار دشوار است که نگرش منفی را از زندگی‌تان خارج کنید.

 

 

۵. منظم ورزش می‌کنند

 

تمرین فیزیکی با آزادسازی ماده‌ای شیمیایی به نام اندورفین همراه است که باعث «احساس خوب» می‌شود. اگر به درستی با بدن‌تان رفتار کنید، استرس کاهش می‌یابد و شادی‌تان بیشتر می‌شود. اما اگر به نیازهای بدن‌تان توجه نکنید، خیلی زود پیامدهای منفی آن را تجربه خواهید کرد.

 

 

۶. زمانی را در طبیعت می‌گذرانند

 

حضور در طبیعت ذهن شما را روشن و نافذ می‌کند و باعث آرامش‌تان می‌شود. مثبت‌اندیشان بخشی از روز خود را برای بیرون رفتن و تحسین زیبایی‌های کره‌ی زمین کنار می‌گذارند. این کار به خوبی شما را شارژ می‌کند!

 

 

۷. ولخرجی نمی‌کنند

 

این روزها، تخفیف‌ها و حراجی‌های مختلف در صدد جلب توجه شما هستند بنابراین به سادگی می‌توان مغلوبِ وسوسه‌ی خریدِ مازاد شد. اگرچه خرید فراوان شاید در لحظه باعث ایجاد احساس بهتر در شما بشود، اما در بلندمدت، عادتی نادرست است که افراد مثبت‌اندیش همیشه از آن اجتناب می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند برای کشف جهان و به وجود آوردن خاطراتی به یاد ماندنی هزینه کنند.

 

 

۸. شکست را می‌پذیرند

 

مثبت‌اندیشان از قبول شکست نمی‌ترسند، چون می‌دانند که تنها راه یاد گرفتن و رشد، شکست است. هرگاه در کاری ناکام می‌مانند، به جای ناامیدی، بیشتر تلاش می‌کنند تا به موفقیت برسند. اگرچه یک شکست با احساسات منفی همراه است، آنها می‌دانند که این احساسات کوتاه هستند و سریع از بین می‌روند. برای شتاب بخشیدن به از بین رفتن احساسات منفی، آنها مثبت فکر می‌کنند.

 

 

۹. کاملا مسئولیت‌پذیرند

 

افراد مثبت‌اندیش مسئولیت تمام آنچه را که در زندگی‌شان رخ می‌دهد، می‌پذیرند. چه شکست و چه پیروزی را همیشه ناشی از اقدامات و افکار خودشان می‌دانند. یک فرد مثبت‌اندیش هرگز عوامل خارجی را مقصر نمی‌داند و بر بخش‌هایی از درون خود تمرکز می‌کند که می‌تواند آنها را اصلاح کند و بهبود ببخشد.

با این کار، آنها به جای ناامیدی به خاطر چیزهایی که از کنترل‌شان خارج است، به دنبال پیشرفت مداوم هستند.

 

 

۱۰. می‌توانند افکار خود را کنترل کنند

 

ذهن به سادگی می‌تواند با افکار منفی ناگهانی، از کنترل خارج شود. مثبت‌اندیشان می‌دانند که اگر افکارشان را کنترل نکنند، کنترل اقدامات و رفتارهایشان را نیز از دست می‌دهند. به همین دلیل، کنترل ذهن را از طریق روش‌هایی مثل مدیتیشین تمرین می‌کنند.

 

 

۱۱. زمانی را به تمدد اعصاب اختصاص می‌دهند

 

افراد مثبت‌اندیش به جای اینکه تلاش کنند تا بی‌ عیب و نقص باشند، می‌فهمند که گاهی باید سرعت را کم کرد، اهداف و آرزوها را در اولویت دوم قرار داد و به سادگی فقط کمی استراحت کرد! با این کار، آنها از خستگی‌ای که موجب تولید انرژهای منفیِ بی‌مورد می‌شود دوری می‌کنند.

به طور خلاصه، آنها گامی به عقب برمی‌دارند تا روز بعد حرکتی رو به جلو داشته باشند.

 

 

۱۲. باور دارند که همیشه راه‌ حلی وجود دارد

 

گاهی، زندگی به شما ضربه‌‌ی سختی می‌زند. در این لحظات معمولا به توانایی‌های خود برای حل مشکل کنونی شک می‌کنید. اما واقعیت این است که همیشه راهی برای غلبه بر یک مانع وجود دارد و مثبت‌اندیشان این را در خاطر دارند. حتی اگر به پایین‌ترین حد ممکن برسند، باور دارند که این اتفاق باعث می‌شود تا قوی‌تر از قبل شوند.

 

 

۱۳. می‌دانند چه زمانی باید «نه» بگویند

 

«نه» و «بله» گفتن در لحظه، بی‌نهایت ارزشمند است. برخلاف تصورات رایج، این دو کلمه قدرتی عظیم دارند و نحوه‌ی استفاده از آنهاست که می‌گوید چه اتفاقاتی در زندگی‌تان رخ می‌دهد.

افراد مثبت‌اندیش به جای کسب رضایت دیگران، بر اولویت‌های خودشان تمرکز می‌کنند. به همین دلیل می‌دانند که کارهای زیادی وجود دارند که شما نیازی ندارید به آنها «بله» بگویید.

 

 

۱۴. به دنبال تأیید گرفتن از دیگران نیستند

 

اگر اجازه بدهید عقاید دیگران شما را کنترل کند، به سختی می‌توانید احساس خوب و شاد بودن داشته باشید. افراد بسیاری از اینکه تأیید نشوند و مورد انتقاد قرار بگیرند، می‌ترسند. اما مثبت‌اندیشان دقیقا برعکس فکر می‌کنند. آنها عدم تأیید را نشانه‌ای از معتبر و صحیح بودن خودشان می‌دانند.

واقعیت این است که موارد بی‌شماری وجود دارد که شما برای‌شان نیازی به تأیید دیگران ندارید.

 

 

 

 

نوروفیدبک چیست؟

یکی از برترین روش‌های درمان بیش فعالی، عدم تمرکز و  افزایش توان ذهن و به دست آوردن حافظه‌ای قوی که در نهایت موجب افزایش یادگیری می شود استفاده از خدمات نوروفیدبک است.

  در مرکز مشاوره و آموزش آگاهانه با استفاده از برترین خدمات و نوین ترین ابزارهابه وسیله ی آخرین متدهای علم پزشکی شما در بالا بردن سطح عملکرد ذهن تان یاری میکنیم.

با ما تماس بگیرید

۲۲۰۰۴۶۲۰

مثبت اندیشی در میان خبرهای بد

مثبت اندیشی در میان خبرهای بد

 

 

مثبت اندیشی در میان خبرهای بد

مثبت اندیشی

خوش بینی

امید

 

منبع: چطور

دیدگاه خود را ثبت کنید